Jump to content

eugene

Members
  • Content Count

    7442
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by eugene

  1. speaking of, the new episode of the terror is really bad. it has nothing to do with the first one thematically, completely different thing, but it also has nothing to do with the first season's quality. really bad writing, acting, no atmosphere whatsoever nor terrific soundtrack, facsimile shallow dialogue. just really generic and unambitious drama/horror tv show with somewhat interesting setting (japs in us in ww2). dunno why they even bothered to shove it under the terror umbrella.
  2. both intellectual and physical racial superiority. ashkenazi jews' high intelligence from my mother, and innate horseback archery skills from my father who has tatar roots.
  3. shaping up to be the most embarrassing thing watmm had anticipated for a long time: game of thrones font on an album cover that looks like something winamp's visualization plugin came up with randomly an instagram clip that looks like an intro logo for a video game production company that plays before the game starts the track itself is a late 90's butt-metal band trying very hard to do post rock with the constant progression and change ups, darboukas and double pedal drum fills, and "ethnic music" hilarity, shoving as many ingredients as possible to appear progressive and s
  4. i'd still take autists like zef for serious world managerial positions over some street/world smart affable and empathetic seth rogen like dudes. some systems require professionalism, very strict adherence to rationality and logic and thus a good deal of the `tism. i'd even say that ethics is one of those fields, it is basically a set of strict laws that one must learn to navigate to maximize overall statistical goodness for a huge number of people.
  5. Perpetual Grace, LTD - new thing from the guy who did patriot, which got rightfully cancelled. it's an uninspired take on cohen bros thing but without the lols that made patriot watchable, kinda of a dreary watch witnessing all those attempts at him trying to be quirky and smart, shoving in all kinds of cool musics and stuff. ben kingsley redoes sexy beast, it's all a big meh. the thing that bugs me the most is that the whole fucking thing is all brown and yellow, it's like someone peed on the film. i really don't get why would anyone think it's an interesting artistic decision.
  6. she's not an artist, shes a musical fuck doll.
  7. yeah, this thing is quite infectious, that very simply, short passage that's being played over and over is like a precursor to sampling, really out of the time.
  8. if there had been a wall no mexicans would have entered and no anti mexican shootings would commence
  9. minding the gap - a docu about about three skater friends from a shit town and shit families and their transition to adulthood. superbly edited, shot and paced, but loses all steam and becomes a very one dimensional drag when it decides to focus on "the issues"™ (mostly bad dads) rather than the actual lives of those three guys. a big missed opportunity because the dude collected a lot of great material and has a skill to convey a lot while wasting little with his very intuitive editing skills.
  10. the boys is shit for deadppol fans. a hackneyed, tryhard and self aware take on the superhero thing that thinks itself as original but is actually much worse than any of the films/tvs it takes on, mainly due to incompetent direction and dumb writing. lorna turned out to be a pretty tragic, cassavetestian, character in this last season, made me wanna look up what yael stone did besides this trash show. too old to die young is def a headscratcher and a mixed bag, from dull and dumb and boring as fuck to fascinating and hypnotic and unpredictable. shit acting from the mexi
  11. from what i see it's basically just bernie and warren, the rest are just a bunch of noobs/middle of the road/weak sauce type of candidates. but who's got a better chance against the orange d-bag? usa is ~45% morons who vote republicans no matter what and ~45% dems, what moves the other ~10%? i think bernie speak is still a little too wild and red for general americans, warren focuses on the same issues as bernie but deals with them from a more american yet critical perspective. so doesn't she stand a better chance after all?
  12. i meant comparing the post treatment scores, not significance leves, it seems that both paper report them identically and thus possibly comparably.
  13. yeah, this is way beyond me bro, never dealt with something like that. though i do i see that both the first article you linked and the third one (which doesn't bother with effect size metric at all) report the post treatment accuracy scores in % and whether the treatment was significant, so isn't it enough for proper comparison?
  14. yeah i get what you're trying to do conceptually, i just want to see what kind of models and methods are used in those papers you rely on, so drop a link to one of them.
  15. ok, that's way off from what i'm familiar with, but do drop a link to one of those papers. spss is dogshit btw. if you're not too invested in it already and if your environment doesn't force you to, do switch to something sensible like stata (proprietary but very neat and complete package) or R if you plan to go balls deep into advanced quantitative stuff.
  16. my statistics are pretty basic coming from sociology, but still, what kind of models are you dealing with? in any case hit up the statistics reddit and https://stats.stackexchange.com/. way more relevant traffic and chance of getting a serious answer.
  17. i thought the ending was kinda lame in how it was conceived with those two stories back to back concluding with big drama and theatrics instead of rawness that preceded it.
  18. now that i think of it, Shoahndra would make a pretty neat name for an African American female. (attn joyrex: please ban every goy who lols at this post)
  19. was supposed to have a sex dream today, but the dream sex scene started with the girl getting on top of me and sprinkling olive oil over my t-shirt. the rest of the dream was me coming up with excuses for not wanting to sex with her. and that was that.
×
×
  • Create New...