Jump to content
IGNORED

live soundscapes

Recommended Posts

Guest Basi Goreng
Posted

I've been experimenting with creating live soundscapes for future live performances.

Here are two I did this week.

"Za" is made with a singing bowl and acoustic guitar.

The other one with only electric guitar.

I'm still practicing, these are completely improvised, long and repetitive.

Guest Basi Goreng
Posted

ik woon half in nijmegen (berg en dalseweg), half in den haag en ik werk in Amsterdam.

Waar ik eigenlijk woonruimte moet zoeken...

Dus als nederlandse watmmezen nog wat weten, ik hou mij aanbevolen. :grin:

My setup: Guitars/contactmics -> external soundcard ->audiomulch -> shitload of plugins.

Sometimes I use some external effects like distortion and whammy.

Guest Basi Goreng
Posted (edited)
btw checkte net die nieuw nijmeegse waar website, waar jij en nog wat lomechs opzitten, en wilde mij daar ook aanmelden. Krijg ik de volgende melding, na het doorlopen van alle stappen voor de inschrijving:

"you do not have permission to use this script from another URL. referer"

Enig idee wat dit betekent?

Geen idee, verliep bij mij heel gladjes. sommige mensen hebben ook problemen met uploaden, dus het zal wel beestjes hebben.

Heb het net even getest (met firefox) en mij lukt t gewoon..

Edited by Basi Goreng
Guest Basi Goreng
Posted

Anyone else?

When I'm actually going to do this kind of thing live, it will be accompanied by my visuals.

Posted
Iep woont dacht ik in A-dam, misschien weet hij wat?

yep, maar het is fucking onmogelijk om hier iets te vinden tenzij je net als in Back To The Future II in een tijdmachine zou stappen, 20 jaar terug zou reizen zonder je eigen geboorte te verhinderen, je in zou schrijven bij al die woningbouwverenigingmotherfucks en dan weer heelhuids terug zou komen in 2006, dan zou je MISSCHIEN nog een kans maken op een 'legale' woning. maar die legale woningen zijn meestal ook nog eens fucking duur, je betaalt makkelijk 300 p/m voor 16 vierkante meter! fuck that, als ik een doos bij IKEA koop en op straat ga wonen heb ik nog meer leefruimte dan dat, een gemiddelde legbatterij lijkt wel een 5-sterren hilton vergeleken bij dat soort crap.. frustrerende shit..

MAAR je hebt inderdaad anti-kraak woningen die soms OPEENS leeg staan, dat is meestal echt een last-minute business, dus daar kan je dan ook wel last-minute geluk mee hebben. het lastige is echter dat de 'antikraak'-makelaars vaak eisen dat je referenties hebt; dat er mensen zijn die al bij hun staan ingeschreven en die jou aan kunnen raden.. dat is niet altijd zo, er zijn ook antikraak-bureau-makelaar-dingen waar je gewoon aan kan kloppen en je in kan schrijven, maarja, daar zijn de wachtrijen dan weer enorm.

kraken is ook een optie, kan echt heel cheap zijn, maarja 't blijft lastig, vooral als je in een nasty gebouw met nasty mensen zit.. maar als het ELF-pand er nog was, zou ik meteen daar intrekken - dat is natuurlijk ook een probleem met (anti)kraak, je kan altijd te horen krijgen dat je opeens binnen een paar weken je huis uit moet zijn..

ikzelf heb net een plek gevonden in Amsterdam waar ik het komende jaar ga wonen voor 200,- per maand, zodat ik nu een relaxte ruimte heb en een jaar te tijd heb om iets te vinden in den haag.. die kamer wordt onderverhuurd, de eigenaars gaan een jaar lang naar het buitenland, dus het heeft wel z'n nadelen (ik moet er binnen een jaar dus ook weer uit). maarja, die kamer (nou ja, het is eigenlijk een hele etage + zolder) heb ik echt door pure luck gevonden, via via via.. dat is volgens mij de enige manier om echt nice plekken te vinden voor redelijke bedragen: geluk hebben..

er woonden drie mensen in dat huis waar ik ga zitten, dus er is zeker nog wel plek, is misschien wel een optie (huur is in dat geval wel laag, 100 p/m), maar dan moet je geen probleem hebben met nastynoise en donderbas trommelvlies aanvallen om half zes s'ochtends;)

Guest Basi Goreng
Posted

All this dutch is scaring away potential listeners or nobody's digging this...

I'm trying to condense my performances a bit more and have a wider range of sounds.

Are there actually people here doing similar stuff?