Jump to content
Sign in to follow this  
d-a-m-o

new squarepusher show (with new material) in march

Recommended Posts

It's suddenly occured to me, that he's making his tracks mostly mono FOR the live thing he's into lately. Maybe he feel it sounds better mono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

the album is a demonstration of the real time, one-take setup he has been working on. implementing channels in live improv would take away from other things you would want to be controlling. it's a bit of a compromise, but really it seems like the project is well-suited to being mono, given the sound palette which lends itself to textures blending together.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he's playing in france tonight. lets get some live bits uploaded!

Share this post


Link to post
Share on other sites

whats with the fencing mask? lol

 

 

 

I'm curious to hear new materialllllllllll

Share this post


Link to post
Share on other sites

i hate to say it but sitting through the Squarepusher dad jazz solo just to get to that end part that got kinda cool was excruciating.

 

So you got a real orchestra to perform your set with you?

 

Squarepusher: fok yeah

 

What kind of stuff are you going to have them play?

 

Squarepusher: they're gonna play strings over my dad jazz solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

i hate to say it but sitting through the Squarepusher dad jazz solo just to get to that end part that got kinda cool was excruciating.

 

So you got a real orchestra to perform your set with you?

 

Squarepusher: fok yeah

 

What kind of stuff are you going to have them play?

 

Squarepusher: they're gonna play strings over my dad jazz solo

 

lol

 

 

....i must love dad jazz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesus the fencing mask is mega bizzaro or what?!

 

Still, its all abou the tunes so... fuckit - he can wear a fibre-optic tutu for all i care :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

i hate to say it but sitting through the Squarepusher dad jazz solo just to get to that end part that got kinda cool was excruciating.

 

So you got a real orchestra to perform your set with you?

 

Squarepusher: fok yeah

 

What kind of stuff are you going to have them play?

 

Squarepusher: they're gonna play strings over my dad jazz solo

 

lol

 

 

....i must love dad jazz

 

Yes he's a fantastic bass player.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of course he needs a mask he has advanced androgenic alopecia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toplel

Share this post


Link to post
Share on other sites

that mask looks very uncomfortable and how does he even see trought ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

So which lovely people here are coming to the Barbican thing tomorrow ? Myself and Joe will be there to play an experimental minimal cubus set using no instruments or effects: The venue will be our instrument a la that colundi thing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The gig was awesome imho, despite the fencing mask (but I guess it was because of the video projection all over him ?) and despite the lack of fun in the audience (Reims is known as one of the coldest towns in France, there were few people dancing during the gig, very few crowd reactions but it wasn't Tom's fault).

 

Then about the tunes...He played the upcoming album and then some old Squarepusher classics (Venus no. 17, Arterial Fantasy, Modern Bass Guitar, Tetra Sync and MOTHER F*CKING STEIBOOOOOLT)

 

He opened the gig with a piece mostly consisting of...noises. It settled the very dark mood of the new tracks pretty well. Then he played Stor Eiglass which was awesome, and then we were in for a massive treat.

Everything I've heard that night was awesome, I'd say the tracks were the most complex I ever heard from Squarepusher. Lots of noisy elements, lots of acid lines, LOTS OF BREAKS :music: Also, people went mad during Rayc Fire 2.

 

Overall it was really enjoyable, I can't wait until the album gets released !

 

PS : apologies WATMM but I wasn't able to record anything that night

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh my - Venus no.17 and Steinbolt live ?! OMG I CANNAE WAAAAIIIITTTTT

Share this post


Link to post
Share on other sites

I thought people were about to get insane when he started Steinbolt...I was so glad to hear that track in its full glory :music:

Share this post


Link to post
Share on other sites

So which lovely people here are coming to the Barbican thing tomorrow ? Myself and Joe will be there to play an experimental minimal cubus set using no instruments or effects: The venue will be our instrument a la that colundi thing.

I'll be there,can't wait. Was gonna eat locally a bit earlier but don't wanna pay £11.50 for congestion charge.

 

Gonna be awesome!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hope someone ends up recording it.. WATMM needs things to remaster, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

I will be there timing will be abit tight looking forward

Share this post


Link to post
Share on other sites

twitter.com/VincentTetraedr/status/577571290321690624

Edited by Consul

Share this post


Link to post
Share on other sites

twitter.com/VincentTetraedr/status/577571290321690624

Ow my ears.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...