Jump to content

elseq 1-5


Go to solution Solved by saltykraut,

Recommended Posts

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Really getting into Elseq these days. Happened sooner than I thought it would. Kind of feels like a continuation of the Quaristice theme. CD 1 and 2 feel like a boiling bucket of radioactive lava, qui

Yeah, if anyone had bothered to open their NTS boxset they'd know there's a turntable in there too

oh thank God

Posted Images

Autechre are always pushing my mental capacity for understanding and appreciating music. Whenever they release a new album, the previous one suddenly makes a lot more sense and seems less "difficult". So in the last year I've really enjoyed Elseq a lot more, while about half of NTS seems a bit impenetrable to me (and the other half is already my favourite Autechre material ever).

It's really funny to think back when I thought Exai was a mammoth, ultra challenging listen, now it seems pretty easy going ?

Link to post
Share on other sites
9 hours ago, danshoebridge said:

I've got to be missing something with c7b2 because I've heard quite a few people rate it.

I think it's possibly my all-time least favourite autechre track. I just cannot get on with it all. It even ruins some of the later AE live sets for me.

I'm not gonna try to change your mind. Different tastes/opinions, etc.... for different folks. 

=P

I do think it's a little.... head tilting....  that it's your least favorite AE track (really? Out of EVERYTHING?), but <shrug> whatchoogonnado? 

 

 

I will say that it took a bit to grow on me - I feel it fits right in with the atmosphere of elseq as a whole. But I'll also say that I don't think it fits very well with the AE_Live material. 

18 hours ago, darreichungsform said:

you are a passionate man!

RE: my passion::

 

 

I know that I'm not as passionate as some here on WATMM.... but thank you.

=D

 

BTW, your music frick'n rocks my socks off.

=D

Edited by Hk47
Link to post
Share on other sites

c16 deep tread has always been my fave, find it very cathartic.

Given it featured fairly prominently on LIVE '15, it might have been overlooked on release by some for feeling more played out or less exotic.

 

mesh is the only one I don't really care for (still find it indulgent)

Edited by Roo
Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Stickfigger said:

Acdwn2.

the second half when the beat loosens up a bit and everything deconstructs rhythmically makes me cum

10 hours ago, Hk47 said:

 

BTW, your music frick'n rocks my socks off.

=D

thx ?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
On 9/8/2019 at 8:57 PM, mushroom said:

i love freulaeux so much.

This has recently become my new favourite driving track. Especially on the motorway. It makes me feel connected to all the other drivers somehow, like we're all embarking on some grand mission, moving forward in unison and weaving smoothly between lanes, towards the sunset.  

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
2 hours ago, President Squidward said:

I listened to the first part of elseq and was kinda bored. Sucks too since I love Ae and I really love Exai. Other parts gotta have a track I love right?

no

  • Like 2
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
5 hours ago, President Squidward said:

I listened to the first part of elseq and was kinda bored. Sucks too since I love Ae and I really love Exai. Other parts gotta have a track I love right?

5 is the best imo

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Good news is I enjoyed the noisier elseq 2. Even if elyc6 0nset felt a bit too long for me (I’ll get used to it since this was my first ever like Autechre song since Drane2), it sounded pretty cool and makes me think of what live albums would probably be like. ? 

chimer 1-5-1 is my favorite track thus far in the elseq series. I get a kick out of the beat and all the synth touches. The best makes me think of Digging Remedy-era Plaid, as if it were a collab. XD

c7b2 does what elyc6 does, but I prefer it since i love the rhythm to it. Kicks some ass. Look forward to seeing what the next 3 do for me once I get everything else on my todo list cleared up a bit

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

I usually don't care all that much about track sequencing, but the progression of elseq is really interesting and evocative. like a journey into the huge central control rooms or engine rooms of some sci fi world (elseq 2 and 3). and then out to the sparse borderlands (elseq 5).

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

They have always been masterful at pacing. They put together an album so expertly. And their long-form stuff like elseq and NTS only exemplify how genius and detail-oriented they are at it.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Oh yeah I heard the rest of the volumes last week and they were fine. Nothing really stood out for me but volumes 3-5 still sounded good. Chimer is still best track for me in this series.

...and I think this is a hot take

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...