Jump to content


Join WATMM Now!

Register and Subscribe now for as little 3.00 USD for one year to gain Supporting Member access. We also have other subscription packages to choose from that grant you extra abilities and features.

A subscription is required in order to post, reply to posts, start topics, search, and other features.

By joining and subscribing, you are helping support the forums, as well enable us to add new features and enhancements (and maintain them).

Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more.

To sign up for a subscription package, click your user name in the upper right, and choose "Client Area". Then, choose a package that suits your needs.

This message will be removed once you have signed in.


- - - - -

Emptyset - Borders

Emptyset Thrill Jockey

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 ventolin68

ventolin68

    Recently Joined

  • Members
  • PipPip
  • 299 posts
  • 146 topics
  • Joined 27-June 08
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm
  • Country:Sweden

Posted 28 December 2016 - 07:22 AM

Out on Thrill Jockey on 27 January.

 



#2 usagi

usagi

    part-time roadman

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20,000 posts
  • 99 topics
  • Joined 28-January 10
  • Gender:Male
  • Location:/bin
  • Interests:clean popola, chips and calamari, autocray, lulz archivism, post-thread analysis, elevator shenanigans
  • Country:Australia

Posted 28 December 2016 - 07:25 AM

neat-o.



#3 mokz

mokz

    2K, On My Way

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3,563 posts
  • 37 topics
  • Joined 08-August 11
  • Gender:Other
  • Location:nomadic
  • SoundCloud URL:https://soundcloud.com/omzk
  • Country:Not Selected
  • 3DS Friend Code:3351-4161-1506

Posted 30 December 2016 - 11:38 AM

Aw yiss

#4 auxien

auxien

    just one thing i wanna know

  • EKT Plus
  • PipPipPipPipPip
  • 6,849 posts
  • 82 topics
  • Joined 09-April 08
  • Gender:Male
  • Country:United States

Posted 30 December 2016 - 12:05 PM

Track sounds pretty meh tbh. Maybe there's better stuff on the album.



#5 encym

encym

    1000 Club

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,228 posts
  • 113 topics
  • Joined 19-March 10
  • Gender:Male
  • Location:London
  • SoundCloud URL:www.soundcloud.com/encym
  • Interests:Max,
  • Country:United Kingdom

Posted 09 January 2017 - 02:35 PM



#6 phling

phling

    fiercely fuck black electronic seance

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 6,345 posts
  • 105 topics
  • Joined 01-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Berlin
  • Country:Germany

Posted 12 January 2017 - 07:18 AM

yeh dunno lol. They kinda evolved their overall sound to be more happy kinda? Seems odd, less deep and massive, dunno...

#7 Lewps

Lewps

    1000 Club

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,476 posts
  • 14 topics
  • Joined 08-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Sydney
  • Country:Australia

Posted 27 January 2017 - 12:28 PM

G'd to hear this



#8 mokz

mokz

    2K, On My Way

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3,563 posts
  • 37 topics
  • Joined 08-August 11
  • Gender:Other
  • Location:nomadic
  • SoundCloud URL:https://soundcloud.com/omzk
  • Country:Not Selected
  • 3DS Friend Code:3351-4161-1506

Posted 29 January 2017 - 12:03 PM

yeh dunno lol. They kinda evolved their overall sound to be more happy kinda? Seems odd, less deep and massive, dunno...

 

I don't know if more happy but this is defo more organic probably due to actual (electro?)-acoustic instruments. I like it anyway also. Suitably dark for the shit going on.



#9 auxien

auxien

    just one thing i wanna know

  • EKT Plus
  • PipPipPipPipPip
  • 6,849 posts
  • 82 topics
  • Joined 09-April 08
  • Gender:Male
  • Country:United States

Posted 21 October 2017 - 01:30 PM

Track sounds pretty meh tbh. Maybe there's better stuff on the album.

There's actually some pretty decent stuff on this album. It's definitely one of those you've gotta be in the mood for and sort of know what you're getting into with it, though. Would be one that benefits from listening to HQ instead of streaming on Spotify like I'm doing right now with fucking Madea ads in between tracks and all.



#10 ghOsty

ghOsty

    ...boo

  • Members Plus
  • PipPipPipPipPip
  • 4,679 posts
  • 120 topics
  • Joined 02-July 10
  • Gender:Male
  • Location:Minneapolis, MN
  • Country:United States
  • PSN:RitzBitz428

Posted 24 October 2017 - 09:31 PM

 

yeh dunno lol. They kinda evolved their overall sound to be more happy kinda? Seems odd, less deep and massive, dunno...

 

I don't know if more happy but this is defo more organic probably due to actual (electro?)-acoustic instruments. I like it anyway also. Suitably dark for the shit going on.

 

 

 

well said on both points, i'd never describe emptyset as "happy", but it definitely seems a little "less-dark" and more organic than Recur did... It seems more ambient than rhythmic as well, I still dig it though.



#11 usagi

usagi

    part-time roadman

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20,000 posts
  • 99 topics
  • Joined 28-January 10
  • Gender:Male
  • Location:/bin
  • Interests:clean popola, chips and calamari, autocray, lulz archivism, post-thread analysis, elevator shenanigans
  • Country:Australia

Posted 24 October 2017 - 10:06 PM

on that note, did you man know that one of them did a little folk album that is actually quite nice

 







Also tagged with one or more of these keywords: Emptyset, Thrill Jockey