Jump to content

Recommended Posts

second half of MT1 the hightlight!

Edited by dr lopez

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

If you go here: https://aphextwin.warp.net/release/109100-aphex-twin-collapse-ep

U see prototypes or something of the ltd sleeve

 

In addition to recent aphex site shenanigans, I know the ship on the audio player was known about...

 

afx-site-03qldw9.png

 

But did we know about this lot...

 

afx-site-010jc8c.png

 

And was this birthday dino up on Ricardo's birthday and not spotted?

 

afx-site-05vkcvp.png

 

 

It's the Google Chrome "no internet" dinosaur and the birthday version for Chrome turning 10. Or am I missing something..

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

AIN'T NOBODY READING THREAD  :cerious:

 

 

No cunts read the threads anymore. Too busy letting us know important stuff we've already read 100 pages back

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

AIN'T NOBODY READING THREAD  :cerious:

 

No cunts read the threads anymore. *Too busy letting us know important stuff we've already read 1 page back

 

Edited by triachus

Share this post


Link to post
Share on other sites

With my current connection it takes half a minute to load one page of this thread so I'm not going to go browsing back a hundred page..

 

Anyway, finally downloaded and listened to this (took about an hour to download just the mp3s..)

 

It's p good imo ymmv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank fuck there is a version of pissflapse t69 we all know since 2016...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adamovich: what? Link pls

Share this post


Link to post
Share on other sites

abundance is top tier afx, the perfect closer to the ep. I never expected to hear a track like that on a 2018 release, thanks afx :cattears:

This track is so sick! Pure perfection.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-17854-0-27814800-1537097342_thumb.jpg


 


 Collapse Rave in Peru:)


 


post-17854-0-13330200-1537097320_thumb.jpg


 


:aphexsign: :aphexsign: :aphexsign: :aphexsign: :aphexsign:


Share this post


Link to post
Share on other sites

Don't know if posted yet but i think he might be influenced by jlin yo guys

Share this post


Link to post
Share on other sites

do you feel weird knowing that richard reads this thread but doesn't post anything. stalking the stalkers. brainloops. [email protected]"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anyone seen the vid yet? Heard it can induce seizures...

Share this post


Link to post
Share on other sites

abundance10edit

 

Casio FZ20m looks like a bitch to program but oboy RDJ can!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Don't know if posted yet but i think he might be influenced by jlin yo guys

All comments before the official release date are immaterial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Don't know if posted yet but i think he might be influenced by jlin yo guys

All comments before the official release date are immaterial.

 

 

 

OK, so lets do the entire thing over! ;)

 

Seriously though, I'm not sure I like the contrast of the militaristic 'footwork' highhat rhythms with the more typical Aphex stuff that's happening in a couple of these tracks. There are a couple of parts where this interesting stuff happening in a track, melody-wise and rhythmically, but then these militaristic highhats kinda ruin it for me. I don't think the footwork crossover stuff is a very fruitful one, tbh. imo....

 

Production is top notch though. This is quality work. Musically, I'm not convinced though. It has it's moments. But again, these footwork crossover things kinda ruin it for me. Not my tea.

 

So yeah, discuss! ;)

 

No problems with the smearing reverbs though. hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

MT1 has whiffs of colundi imo. esp the second half

Share this post


Link to post
Share on other sites

what is footwork

Edited by very honest

Share this post


Link to post
Share on other sites

what is footwork

 

 

Shame on you Richard for copying Rashad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seriously though that durichroma mix is the business now in fairness to itself though isn't it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Don't know if posted yet but i think he might be influenced by jlin yo guys

All comments before the official release date are immaterial.

 

 

 

OK, so lets do the entire thing over! ;)

 

Seriously though, I'm not sure I like the contrast of the militaristic 'footwork' highhat rhythms with the more typical Aphex stuff that's happening in a couple of these tracks. There are a couple of parts where this interesting stuff happening in a track, melody-wise and rhythmically, but then these militaristic highhats kinda ruin it for me. I don't think the footwork crossover stuff is a very fruitful one, tbh. imo....

 

Production is top notch though. This is quality work. Musically, I'm not convinced though. It has it's moments. But again, these footwork crossover things kinda ruin it for me. Not my tea.

 

So yeah, discuss! ;)

 

No problems with the smearing reverbs though. hehe

 

Still digesting and processing it. All I can say is so far, after two full listens, I'm not hating the crossover. Maybe not flawless musically, but i actually like the mix of classic Aphex elements with the footwork rhythms. For the hats specifically, I'll have to take a closer look.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...