Jump to content

Recommended Posts

 

 

 

Don't know if posted yet but i think he might be influenced by jlin yo guys

All comments before the official release date are immaterial.

 

 

 

OK, so lets do the entire thing over! ;)

 

Seriously though, I'm not sure I like the contrast of the militaristic 'footwork' highhat rhythms with the more typical Aphex stuff that's happening in a couple of these tracks. There are a couple of parts where this interesting stuff happening in a track, melody-wise and rhythmically, but then these militaristic highhats kinda ruin it for me. I don't think the footwork crossover stuff is a very fruitful one, tbh. imo....

 

Production is top notch though. This is quality work. Musically, I'm not convinced though. It has it's moments. But again, these footwork crossover things kinda ruin it for me. Not my tea.

 

So yeah, discuss! ;)

 

No problems with the smearing reverbs though. hehe

 

Still digesting and processing it. All I can say is so far, after two full listens, I'm not hating the crossover. Maybe not flawless musically, but i actually like the mix of classic Aphex elements with the footwork rhythms. For the hats specifically, I'll have to take a closer look.

 

Whenever I question the percussion choices in a track, like I initially did with Marchromt, I thought "why have that weird sounding snare when you could have a normal snare?" And then I imagine Rich making it with a normal snare and then how it would sound and it would probably be a whole lot worse and he knows more than me so I just trust his percussion choices from now on. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

There's really no complaints about any sounds used whatsoever. This stuff is top notch. Changing the highhats for other sounds really wouldn't have made much difference to the point I was talking about. The footwork stuff feels like a distraction at places. That's more about composition than 'sounds' or production, if you know what I mean. 

 

The guy's probably inspired by it though. So more power to him. To me it was just a distraction of what was otherwise ace. Kinda like adding vocals to some BOC track. It's outta place. Shouldn't have been there. imooo

Edited by goDel

Share this post


Link to post
Share on other sites

What footwork are you talking about? Like RTIM-RTRIG stuff on the Elektron percs or just pattern change?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Footwork? Ha. This is on a complete other level. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anyone elses record have a ton of crackle on it or did i get a bad press.

Share this post


Link to post
Share on other sites

This whole page is just  :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

all the drum sounds on this records are A+  :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love this stuff but I'm secretly hoping the next full length album is a return to less chaotic rhythm and more easy listening melodies and synth. like ICBYD, or the analord series, or SAW 2. I want like an hour or two of just farty synth love, cottage tracks, notting hill buss, analord 8, analord 11. Don't even know, just want some chill melodies and vibes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love this stuff but I'm secretly hoping the next full length album is a return to less chaotic rhythm and more easy listening melodies and synth. like ICBYD, or the analord series, or SAW 2. I want like an hour or two of just farty synth love, cottage tracks, notting hill buss, analord 8, analord 11. Don't even know, just want some chill melodies and vibes.

Would be nice. But would also prefer he go a little left of that, not so much 'synth' but just....melody-based. This motherfucker wrote Avril 14th and Jynweythek Ylow and Nannou and IZ-US and  Aisatsana and a dozen other amazing melodic stuff (much of Syro's melodies, though couched in funk/pop beats, are v nice). Maybe he's sitting on a ton of prepared piano/etc and other stuff that just hasn't been fitting in with the EPs/albums? SAWIII pls Richie i know u can do it

Share this post


Link to post
Share on other sites

When r autechre gonna make amber II?????/

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love this stuff but I'm secretly hoping the next full length album is a return to less chaotic rhythm and more easy listening melodies and synth. like ICBYD, or the analord series, or SAW 2. I want like an hour or two of just farty synth love, cottage tracks, notting hill buss, analord 8, analord 11. Don't even know, just want some chill melodies and vibes.

 

there's a million tracks like that on the soundcloud dump

Share this post


Link to post
Share on other sites

When r autechre gonna make amber II?????/

yes, obv that too 

goes without saying

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

I love this stuff but I'm secretly hoping the next full length album is a return to less chaotic rhythm and more easy listening melodies and synth. like ICBYD, or the analord series, or SAW 2. I want like an hour or two of just farty synth love, cottage tracks, notting hill buss, analord 8, analord 11. Don't even know, just want some chill melodies and vibes.

 

there's a million tracks like that on the soundcloud dump

Only like 5 of them are any good tho

Share this post


Link to post
Share on other sites

I like new thing, but can we please go back to 20 year old thing

When r autechre gonna make amber II?????/

no one is saying this

 

why do u dingbats act like we're saying this

 

no one is saying these things

 

quit being dumbos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wen pusha go plasdick?

 

where's the god damn rome track alrdy?  :fear:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol wow, only playing the record now. The vinyl is garbage. Constant and very obvious surface noise. Also the ltd sleeve was split yugely at the top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EP is pretty dope tbh.

 

agreed, quite nice

Share this post


Link to post
Share on other sites

I like new thing, but can we please go back to 20 year old thing

 

not what I'm saying my dude. I just kind of dawned on my that while drukqs/the tuss are my favorite albums (still are), I am really appreciating his less beat-heavy stuff more, analord, soundcloud dump, SAW1/2/, icbyd. Would be cool to hear, say, 10-12 tracks of straight fucking elevator music. Get some dry synths, simple beats, some nice melodies. Would be nice to hear that side of him a bit. I'm probably just saying that because I've been extremely stressed out for the last couple weeks. When I'm less stressed out/insomnia my mind tends to suck onto the drukqsian stuff more than the old stuff/analord.

Edited by Bubba69

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol wow, only playing the record now. The vinyl is garbage. Constant and very obvious surface noise. Also the ltd sleeve was split yugely at the top.

 

wonder what's up with Warp's quality control lately. The NTS sessions debacle and now this? Two of their biggest selling artists with defects in the workmanship of 2 big releases?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

lol wow, only playing the record now. The vinyl is garbage. Constant and very obvious surface noise. Also the ltd sleeve was split yugely at the top.

 

wonder what's up with Warp's quality control lately. The NTS sessions debacle and now this? Two of their biggest selling artists with defects in the workmanship of 2 big releases?

 

 

Yeah I've never complained to bleep before, but this sucks shit

Share this post


Link to post
Share on other sites

This EP is dense, lush and full of little surprises. Totally addictive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...