Jump to content
Sign in to follow this  
Alfreddo

Bleep Top Ten AOTY 2018

Recommended Posts

Bleep's top ten albums of 2018 are up

 

1543592936-capture-d-ecran-2018-11-30-a-

 

with special edition versions available for each one.

 

1543592936-capture-d-ecran-2018-11-30-a-

Share this post


Link to post
Share on other sites

I prefer my WATMM warp/bleep viral marketing from Donervan, thanks :emotawesomepm9:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Didn't know Pariah had an album out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for the heads up, I grabbed a little something.

 

Much more curious about Boomkat's EOY list.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm trying to move some dead yves tumor stock i see... 

 

that album was 100% garbage 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for the heads up, I grabbed a little something.

 

Much more curious about Boomkat's EOY list.

I think boomkat's will be infinitely more interesting, and much less self interested than blerp.

 

Looks like they're trying to move some stock to me lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm trying to move some dead yves tumor stock i see... 

 

that album was 100% garbage 

 

hahah. true.

 

also the limited exclusive vinyl shit is getting a bit out of control.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

hmm trying to move some dead yves tumor stock i see... 

 

that album was 100% garbage 

 

hahah. true.

 

also the limited exclusive vinyl shit is getting a bit out of control.

 

 

A bit? That shit's been out of control for years.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

hmm trying to move some dead yves tumor stock i see... 

 

that album was 100% garbage 

 

hahah. true.

 

also the limited exclusive vinyl shit is getting a bit out of control.

 

 

A bit? That shit's been out of control for years.

 

 

totally. but shit like this is intense:

 

https://bleep.com/release/119933-various-artists-top-10-albums-of-the-year-2018

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

hmm trying to move some dead yves tumor stock i see... 

 

that album was 100% garbage 

 

hahah. true.

 

also the limited exclusive vinyl shit is getting a bit out of control.

 

 

A bit? That shit's been out of control for years.

 

 

totally. but shit like this is intense:

 

https://bleep.com/release/119933-various-artists-top-10-albums-of-the-year-2018

 

 

Worth it for the balloon alone. I'm buying 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so they made their top 10 like month's ago? how else you gonna press all that shit

Share this post


Link to post
Share on other sites

their top ten probably isn't even 8hours long :emotawesomepm9:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I've not heard of 3/4 of those folks. I'm too old for the blerps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

That Sophie album had an interesting song or two but was overall wack af. C'mon bloop

Share this post


Link to post
Share on other sites

'working class woman' epitomizes everything I dislike about current dance music. just had to admit that somewhere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

That Sophie album had an interesting song or two but was overall wack af. C'mon bloop

Hate to say it but I'm inclined to agree. Pony Boy and Faceshopping eviscerated and that slow liquidy one was aight, but the rest I wouldn't mind never hearing again.

 

Sent from my SM-G935T using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

That Sophie album had an interesting song or two but was overall wack af. C'mon bloop

I actually really like the whole record - probably in my top 20 of the year - but jfc, just press it to black vinyl and stop trying to charge $30 for one LP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

That Sophie album had an interesting song or two but was overall wack af. C'mon bloop

Hate to say it but I'm inclined to agree. Pony Boy and Faceshopping eviscerated and that slow liquidy one was aight, but the rest I wouldn't mind never hearing again.

 

Sent from my SM-G935T using Tapatalk

I liked the last two thirds of the last track

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

hmm trying to move some dead yves tumor stock i see... 

 

that album was 100% garbage 

 

hahah. true.

 

also the limited exclusive vinyl shit is getting a bit out of control.

 

 

A bit? That shit's been out of control for years.

 

 

Agreed, lot of redundant limited editions and needless re-issues. Christ, and that's coming from someone who likes tape releases. That shit got out of control too.

 

 

Didn't know Pariah had an album out

I instabought this when it came out based on his R&S singles. Dang was I in for a surprise. I had a really tough time accepting that it wasn't bangers like "Detroit Falls" but once I recalibrated, I came to enjoy it alright. I haven't really revisited it since the summer though. He's having an 0pn phase for sure.

 

 

A lot of house and post-dubstep/garage producers have moved to more ambient territory. Throwing Snow, Djrum, Ital Tek, Daniel Avery put out stuff with less percussive focus.

 

Interestingly some ambient producers are moving away from drone - Steve Hauschildt's album this year was straight up 90s IDM-esque goodness.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I've not heard of 3/4 of those folks. I'm too old for the blerps.

 

Not heard at all

 

Chris Carter   

Kamaal Williams

Paper Dollhouse

 

Seen name only, will probably check out

 

Tirzah    

 

 

SOPHIE and Yves Tumor - I appreciate what these albums are doing, some great tracks even if they are overhyped. Compared to a plethora of other higher profile "indie" musicians these are worthwhile.

 

Skee Mask and Pariah were excellent

 

I've heard older Marie Davidson from her Holodeck Records days - it's solid coldwave / 80s darkwave revival stuff but nothing really notable IMO. I rather listen to Chromatics or darker more interesting stuff like Forever Grey

 

Khruangbin was my AOTY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe blerp should have called it Top Ten AOTY 2018 (that we stock). I bet every title they hear is just the shit they sell.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bleep's top ten albums of 2018

 

craelsemd.png

 

 

To be fair they couldn't really get away with pressing the whole fucking boxset again in marbled aubergine or whatever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...