Jump to content
Dpek

Clark - Kiri Variations

Recommended Posts

Looks like there is a new album coming.

From his Facebook:

"Delighted to announce my new album ‘Kiri Variations’ released 26th July on Throttle Records. It started as score, but grew into something else entirely, hence ‘Variations’. 

The first single, available today, is called 'Cannibal Homecoming'. Listen in to Mary Ann Hobbs on  BBC Radio 6 Music from 10:30AM UK for an exclusive premiere - https://www.bbc.co.uk/programmes/m00067n5 "

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

listening to the bbc... it hasn't been plated yet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Not yet

But it's lunch time now...:catrecline: Can someone please record it?

Share this post


Link to post
Share on other sites

its gonna play now!

seems like he's gonna sing...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Single is kinda meh - hope the whole album isn't like that.

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's probably just me being french but when I read Kiri I can't help but see CHEESE

fromage-kiri-belfoodservice.jpg&q=0&b=1&

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Joyrex said:

I keep reading it as "Kiki" Variations!

Here's a page where you can play the single: https://www.bbc.co.uk/programmes/m00067n5

lol just had a Geodaddi moment. Would've preferred Kiki but cheese is alright I guess! Thanks for the link, trying to find it in the mix rn..

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, chronical said:

lol just had a Geodaddi moment. Would've preferred Kiki but cheese is alright I guess! Thanks for the link, trying to find it in the mix rn..

Just scroll down - you'll see it

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Joyrex said:

Just scroll down - you'll see it

Yeah I saw that but that just plays a 20~ second preview of the track for me 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, that's unfortunate

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Still look forward to new Clark even though the last...decade hasn't been great. I also got a 20-sec clip for that new single on that link, and yeah there's not much to go on. 

This doesn't exactly sound promising, unfortunately: "It started as score, but grew into something else entirely, hence ‘Variations’."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Single now on Soundcloud:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dpek said:

Single now on Soundcloud:

 

Strong Sigur Ros vibes with this, not good. :catnope:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/24/2019 at 9:35 PM, Stock said:

That's probably just me being french but when I read Kiri I can't help but see CHEESE

fromage-kiri-belfoodservice.jpg&q=0&b=1&

Yeah lol same thing kiri kiri kiriiiii !!!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, fairuzosman said:

Idk what happened to clark

I think the same thing that happened to Arovane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooof, not into the track. Bad vocals, plus a little autotune?! Interestingly, some of the vocals remind me of something you'd find on a  Prefuse 73 album. I like P73, but it's not working for me here. 

I can kind of hear some Clark-ness wanting to come out in the track, but it's not. Kind of like everything on his last 2 albums. It's buried in there, but broken and unable to form.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, sidewinder said:

 Interestingly, some of the vocals remind me of something you'd find on a  Prefuse 73 album. 

 

I came here to say exactly that!

Share this post


Link to post
Share on other sites

When I see the words Cannibal Homecoming, I'm thinking Totem Crackerjack, Vengeance Drools and Penultimate Persian.

 

😰

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/26/2019 at 5:45 AM, MadameChaos said:

Strong Sigur Ros vibes with this, not good. :catnope:

Sounds a little more like Múm to me.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

New single:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dpek said:

New single:

 

😴 😭

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's a nice and diverse ambient listen, but I think you can feel it's actually music for a TV series. Hope there'll be a proper dancy Clark LP coming soon after that. Did he actually leave Warp or why is he back on his own Throttle imprint?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...